9.4 Waaruit bestaan de servicekosten in dit wooncomplex?

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipis cin elit. Nunc purus libero, interdum sed blandit acp retium facilisis turpis. Donec dictum neque veloran tristique egestas nulla mollis dui lorem dolor.

9.4.1. Algemene elektra en water

Een deel van de servicekosten zijn algemeen en noodzakelijk, denk hierbij aan nutsvoorzieningen zoals gas, elektra en water. Deze gelden zowel algemeen als individueel. Algemeen elektraverbruik zijn onder andere de stroomkosten voor de verlichting, liftgebruik en dergelijke.

9.4.2. Individuele elektra en water

Dit is wat je zelf verbruikt aan warmte en stroom. Ieder appartement heeft een eigen meter zodat je ziet wat je zelf verbruikt. Wat je verbruikt moet je betalen. Aan de hand van deze gegevens wordt jaarlijks de afrekening opgesteld.

9.4.3. Internet

Internet is in dit complex als een standaard voorziening opgenomen. Voor informatie zie www.ittdesk.nl. Als je gebruik wil maken van wifi in je woning, dien je zelf een router aan te schaffen en te installeren.

9.4.4. Schoonmaakkosten algemene voorzieningen

Voor de schoonmaak van de algemene voorzieningen zoals de entree, wasruimte, gangen, trappenhuis en het onderhoud van het buitenterrein betaal je ook servicekosten (SK). Als beheerder zien wij toe op veiligheid en dat alles schoon blijft. Bij constatering van onregelmatigheden zullen wij als beheerder zorgdragen dat alles wordt opgeruimd. De kosten hiervan zullen via de servicekosten worden verrekend.

9.4.5. Klein onderhoud

Onder klein onderhoud kun je bijvoorbeeld het vervangen van lampen van de algemene ruimten, het bijstellen van een deurdranger of het vervangen van batterijen voor de rookmelders in de algemene ruimten, verstaan.

9.4.6. 24/7 contracten

Een deel van de kosten om 24/7 service te verlenen, worden via de servicekosten doorbelast. Denk hierbij aan de personenlift, de warmtepompen en onze eigen 24/7 servicedienst.

9.4.7. Glasverzekering

Bij schade aan glas zal de eigenaar die betalen. Bij schade veroorzaakt door huurder kan de huurder zijn aansprakelijkheidsverzekering aanspreken. Wel dien je zelf nog een inboedelverzekering af te sluiten voor je persoonlijke bezittingen. Verder hebben we ingeregeld dat veiligheid inzake de brandmeldinstallatie en noodverlichting periodiek gecontroleerd en onderhouden wordt. Onze beheerder zal hierop toezien. Zorg bij calamiteiten eerst voor je eigen veiligheid en die van je medebewoners.

9.4.8. Ongediertebestrijding

Hoe schoner het pand en de buitenruimte, des te minder overlast van ongedierte. Deponeer daarom je afval in de daarvoor bestemde afvalcontainer, zet het er niet naast, dit trekt ongedierte aan.

9.4.9. Riool ontstoppingsfonds

Als service heeft Camelot een overeenkomst afgesloten met RRS (Riool Reinigings Service). Mocht jouw afvoer plotseling verstopt raken, denk aan een verstopte leiding in de keuken, toilet of douche, dan kan je RRS hierover 24/7 telefonisch bereiken via 088 – 030 13 13. Hiervoor is enkel het doorgeven van postcode en huisnummer voldoende.

 

Vriendelijk, doch dwingend, verzoeken wij jullie om de afvoeren niet te gebruiken om spullen weg te gooien, waaronder vetten, kookafval, tampons, maandverband, natte doekjes, voorbehoedsmiddelen en dergelijke. Verwijder deze zaken afgesloten en hygiënisch via de afvalcontainers. Indien verstoppingen veroorzaakt worden door foutief bewonersgedrag zullen deze aan de betreffende bewoner in rekening worden gebracht.

 

Wanneer de verstopping buiten jouw schuld om is ontstaan zijn de kosten inbegrepen in het servicecontract met RRS. Deze service wordt geregeld omdat je bijvoorbeeld door ondeskundig handelen schade kunt veroorzaken doordat e.e.a. niet meer juist aansluit waardoor lekkage(s) ontstaan. Deze (gevolg) schades kunnen financiële consequenties hebben voor jou.
Een professionele organisatie zoals RRS die verstoppingen hersteld voorkomt dit.

9.4.10. Complexbeheerder

De complexbeheerder zorgt voor een schone, veilige en goed onderhouden complex waar met plezier kunt wonen. De complexbeheerder is het aanspreekpunt op locatie. Leveranciers, klusjesmannen en andere personen/bedrijven die werkzaamheden uitvoeren op het complex worden door de huismeester opgevangen en begeleid en hij controleert de uitgevoerde werkzaamheden.

9.4.11. Meubilering en stoffering

Jouw woonruimte is volledig gestoffeerd en gemeubileerd aan jou verhuurd. Zo vind je een aantal maatmeubels, zoals een bed met lattenbodem en matras, linnenkast en boekenkast. Daarnaast is er een bank, een fauteuil (alleen bij een appartement), een (bureau)stoel, een tafel en stoelen aanwezig. Ook is de woonruimte voorzien van verlichtingsbronnen en zijn er een aantal accessoires, zoals een ophanglat, een spiegel, een afvalbak, een jassenhaak, een kliklijst op de deur en een deurbuffer aanwezig. Als stoffering zijn er vitrage en gordijnen voor de ramen aangebracht. Daarnaast is er
een Tarkett vloer inclusief plint aanwezig en is de wand afgewerkt met Vescom behang.

Bekijken
Aanmelden